23 May 2013

137. Tökéletes manikűr elkészítése 6 lépésben

A mani napra egy olyan bejegyzést hoztam nektek, ami nem teljesen tőlem származik, egy külföldi oldalon olvastam. Azonban úgy gondolom, hogy mindenkinek nagyon hasznos lehet, így átfordítottam nektek + kiegészítettem a saját tapasztalataimmal. 
A célunk a tökéletes manikűr. Csak alap információkkal fogok szolgálni, mindenki saját maga döntse el, neki ez így megfelel-e vagy sem. Nem állítom, hogy mindenkinek ez lehet a legjobb választás, de a profik sem csinálják másképpen, így miért ne leshetjük el a trükköket?! Még annyit hozzátennék, hogy természetesen én sem követem mindig ezt a rituálét, kinek lenne arra ideje, de ha van egy-két szabad esténk, vagy épp egy filmet nézünk, bőven belefér. 

1. Lépés

Minden esetben tökéletesen le kell mosnunk az előző körömlakkot. Ez nem egy bonyolult művelet, megfogjuk a kis vattapamacsunkat, teszünk rá egy kis körömlakk lemosót, és a körömágytól kifelé haladva szépen lemossuk azt. Nem sikáljuk, dörzsöljük, karcoljuk, úgy sérülhet a köröm felülete. Ha csillámos lakkról van szó, akkor az alufóliás megoldás még mindig választható (step-by-step SOON). Ha a sima körömlakk nagyon ragaszkodó, akkor sem az erőnkre hivatkozzunk, hanem egy kicsit hagyjuk ott a korongot, annyi idő alatt feloldja a lakkot, és már kész is. Ha ezzel végeztünk, minden esetben mossunk kezet hideg/langyos vízzel! MINDIG! Felesleges a bőrünkön tartani a vegyszert.



2. Lépés

A második lépés a megfelelő körömforma kialakítása. SOHA ne kezdjük ezt el addig, amíg nedves a körmünk. Meg kell várni, míg tökéletesen megszárad, így nem sérülhet annyira. Ha csak kisebb alakítások szükségesek, akkor vegyük elő a reszelőnket, és alakíthatjuk a formát. Ne oda-vissza kínozzuk magunkat, hanem szépen egy irányba, nem túl erősen. Nem vagyunk mi barbárok. :D Abban az esetben, ha túl hosszúra nőttek meg körmeink, és kurtábbakat szeretnénk, akkor elő az ollóval, levágjuk, majd ezt is formára reszeljük. Csipesszel is alakíthatunk rajta, de azzal is óvatosan, ne ősember módjára.

Pár szót a körömformákról is. Mára már mindenféle járkál az utcákon, ovális, kerek, hegyes, négyzet alakú, vagy egyéb extrém hordhatatlan forma. Igazság szerint mindenkinek szíve joga kiválasztani azt, amelyikkel együtt tud élni nap, mint nap, de mint az öltözködésben is, nem mindegyik forma áll jól mindenkinek.
Az ovális forma a legkényelmesebb. Ebben még az a jó, hogy hosszítja a körmeink és az ujjaink hosszát is, így akinek rövidkék, azok csalhatnak picit. A négyzetes reszelés akkor szép és ízléses, ha nem sokkal hosszabb az ujjunknál. Természetesen ezt vegyíthetjük az ovális formával, így a hosszabb változat sem vészes, sőt, úgy már egész csinos is lehet. (Normális keretek között maradva...) A hegyes körmöktől én mondjuk totálisan rosszul vagyok, főleg ha azok élénkek, és nagyon hosszúak. Biztos együtt lehet vele élni egy idő után.... De nem az én világom. Tényleg olcsó, és ízléstelen. Lehet emiatt támadni... :D Viszont, ha ez egy versenyre készül, vagy "művészet" számba megy akkor lehet nagyon szép, de remélem senki nem él abban a hitben, hogy azt valaki állandóan viseli. Szóval ha valaki mégis ezt szeretné viselni, akkor CSAK azoknak ajánlott, akiknek hosszú vékony ujja van. Egy tömbzsi kis ujjacskán eléggé vicces... :)



3. Lépés

Áztatás 10-15 percig. Ezért írtam, hogy erre nem mindig jut időm, de azért ez egy nagyon jó kis nyugtató, és pihentető művelet a körmünknek. Igaz, a megfelelő ápolás is kell e mellé, nehogy kiszáradjon a bőrünk a sok víztől, de azt máskor. Plusz így a körömágybőrt is könnyebben tudjuk mozgatni, vagy eltávolítani.
Szóval ez az oldat lehet többféle, nem szimpla vízről van szó. Lehet ez gyógyfüves főzet (mint egy tea), szappanos víz, vagy meleg vízben feloldott tengeri só. Természetesen bármi mást hozzáadhatunk, ami jótékony hatással rendelkezik.



4. Lépés

A körömágybőrünk rendbetétele. Törüljük meg a kezünket, majd hagyjuk pár percig száradni a levegőn is. Többféle lehetőség van arra, hogy megigazítsuk azt a bizonyos kis bőrt. 
Az első lehetőség, hogy egy narancsfapálca segítségével gyengéden visszatolod a körömágybőröd. Igaz, ezt gyakrabban kell elvégezni, és mindig kell valamivel nyugtatni a kezünket, valamilyen krémmel a nagy "sokk" után.
A másik lehetséges út az, ha levágjuk, de megkérek MINDENKIT, hogy ezt inkább szakemberre bízzátok. Megvágjátok magatokat, vagy bármi fertőzés érhet titeket. Nem azt mondom, hogy piszkos eszközökkel dolgoznak a csajok, csak óvatosnak kell lenni. Nem veszélytelen.



5. Lépés

Ez a lépés nem túl bonyolult, csak egy extra eszközre lesz szükségünk. A körmök felületét kell egyenletesre csiszolni (NEM sima reszelővel, puha bufferral!), hogy szép, sima és fényes legyen. Ez azért is nagyon jó, mert így a körömlakkok is jó kis alapot kapnak. Meg mégiscsak szebb egy kevésbé barázdás köröm. Én ezt kb hetente-kéthetente szoktam elvégezni, és akkor sem kell már a köröm teljes felületén, csak ott, ahol lenőtt. Azonban arra figyeljünk, hogy ne vékonyítsuk el nagyon a körmeinket, úgy sokkal könnyebben hajlíthatóak, és törhetőek.



6. Lépés

Miután ezzel végeztünk, jöhet a leges legjobb rész! :) Minden alkalommal használjuk speciális alaplakkot (pl. Astor Power3) vagy egy sima színtelen lakkot, ezzel védjük meg a körmeinket elszíneződéstől, stb. Ez még tovább egyenlít a felszínen, és a körömlakkok is jobban megtapadnak a felületén. Várjuk meg, amíg megszárad, ezután jöhet a színes lakk. Alkalmazzuk 1-3 rétegben, attól függ, hogy milyen a fedése a körömlakknak. Ennél többet nem igen javasolnék, mivel úgy túl vastag lesz a réteg, és sokkal lassabban szárad meg. Itt is mindig meg kell várni, amíg az adott réteg teljesen megszárad. Ezután jöhet egy fedőlakk, amivel fixáljuk a munkánkat, és ha mintát készítettünk, vagy csillámos a lakk, akkor a felületen is egyenlít. Voila! Készen van a tökéletes manikűrünk!



Remélem hasznos tippekkel tudtam nektek szolgálni! Nyilván sokan már tisztában vagytok ezzel, vagy egy profi jobban le tudná nektek írni, de úgy gondolom otthoni megoldásnak ez jó lehet. Nekem bevált.


Follow on Bloglovin



Maria


Facebook oldal:

ASK.FM - Ha kérdésetek van, itt feltehetitek:

14 comments:

  1. Ó, az ideális körömformát hány embernek mondanám el... Jó kis leírás volt, amúgy a reszeléstől több barátnőmet is kirázza a hideg :-)

    ReplyDelete
  2. Ez nagyon jó lett, és hasznos! :D Sosem reszelem a körmeimet, hiszen kiráz tőlük a hideg, csak vágni szoktam :/ Rá kéne pedig szokni, szebb lenne és formája is lenne.

    ReplyDelete
  3. Igen, néha elég vicces a korom tipus... De pont en beszélek, akinek szinten ronda a körme-.-"


    www.laurenkoromlakkgyujtemenye.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ez megint egy nagyon hasznos poszt lett, komolyan érdemes benézni ide nap mint nap! Én például nem szoktam áztatni, de legközelebb én is fogok valami finom illóolajos vízben :) Ha már alaplakkot írtál én most az igazán jó fedőlakkot keresem, neked mi vált be? A múltkor vettem Sally Hansen Double Duty-t de esküszöm az csak alapnak működik, fedőlakknak nem jó. Sőt, előtte a sokaknak bejött Essence BTGN-t próbáltam de nekem az sem oké valahogy.

    ReplyDelete
  5. Miért nincs itt egy sima like gomb??:))
    Egyszerűen nem tudok belekötni..Nagyon jó kis poszt lett! :)

    ReplyDelete
  6. Katy: Köszi! Igen, a formát nem mindenki találja el. De mint írtam, mindenkinek szíve joga. A reszeléstől én csak akkor kapok hülyét, ha valaki nyilvános helyen csinálja a közelemben (volt már erre példa a buszon...)

    Illus: A reszelésben az a jó (szerintem), hogy annyira nem terheled meg a körmödet. És sokkal könnyebb kialakítani vele a körmöd formáját.

    Lauren McGuy: Szerintem nincsen gond a körömformáddal.

    Lakk Matt: Köszönöm! Igyekszem mindig valami hasznosat hozni. :) Fedőlakk... Írtam a Crystal Nails fedőlakkról de az sem tökéletes. BTGN nekem eddig probléma nélkül bevált, nem tudom mi lehet nálad a gond. :( De van egy másik fedőlakk az Essence pulton, amiről jókat olvastam, mégpedig a Studio Nails Ultra Gloss. De ha igazán jót akarsz, és szánsz rá pénzt, akkor ebay-ről is meg lehet már rendelni a Seche Vite Fast Dry Top Coat.

    bokorbogi93: Köszönöm! :)

    ReplyDelete
  7. Szerintem jól összefoglaltad a klasszikus manikűr lépéseit. Egy kis kiegészítés, hogy a körömlemez felületét érdemes reszelő helyett egy finomabb bufferrel átbufizni, ezzel is elérhető a hatás (barázdák kiegyenlítődnek, illetve jó alapot ad a lakknak). Egyébként nagyon tetszik a cikked :-)

    ReplyDelete
  8. Szupi kis poszt lett. Én mondjuk el nem tudom képzelni, hogyan csinálja az, aki csak vágja és nem reszeli a körmét, mint Illus. Nekem valahogy az olyan természetes, hogy reszelem és evvel formázom meg a körmöm. De hát kinek a pap, kinek a papné. Én most a Sally Hansen Hard as nails alapot használom és tökéletes. Persze nem drogériás árkategória, de nálam sem jött be a BTGN. Elhasználtam egyet, de különösebben semmi extrát nem vettem észre. Bár a fedőlakkot nem használtam még az tény, csak a másik Essence fedőlakkot, ami fehér és fekete a kupakja. (Nem jut eszembe a neve.)

    ReplyDelete
  9. Meme: Köszönöm! Igen, én is arra gondoltam, nekem egyértelmű, de beleírtam kiegészítésként, hogy másoknak se legyen megtévesztő. :) Köszönöm, hogy megosztottad az észrevételedet! :)

    Flory: Köszönöm! A reszelés nélküli formázást amúgy én se igazán tudnám magamon elképzelni. De ha valakinek beválik, akkor rendben van.
    Fedőlakknál a BTGN nekem bevált. Nem lettem buborékos, stb. CN-nek leírtam a hátrányát, Seche Vite lakkon még gondolkozok. :)

    ReplyDelete
  10. Nagyon jó, hogy így összefoglaltad a lépéseket, végig is csináltam őket a mai manikűröm előtt ^^

    ReplyDelete
  11. én a 4. lépést még soha nem csináltam. valahogy nincs rá szükségem. :)
    én nem vágom a körmöm, csak reszelem. :)

    ReplyDelete
  12. Réka Réka P.: Nagyon örülök, hogy tudtam segíteni, és tényleg végig is csináltad, remélem tökéletes wellness élmény volt a kezednek! :D

    M.: Igen, az pont egy olyan lépés, amit nem mindenkinek kell alkalmaznia, csak akiknek úgymond egy kicsit ránőtt a körömágybőr a köröm felszínére. Én nekem sem kell minden alkalommal visszatologatni. :)

    ReplyDelete
  13. jó kis poszt. :)
    én azért annyit hozzá teszek, hogy a narancsfa pálca nem minden esetben a legjobb választás a körömbőr feltolásához, mert könnyedén megsértheted vele a mátrixodat (körömgyökér). A kivágás előtt is fel kell tolni és ott is nagyon vigyázni kell, nem szabad teljesen kivágni, mert megbonthatjuk a zárást, ezáltal az anyagok könnyen bekerülnek a szervezetbe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszi! Igen, vannak más eszközök, de ez szerintem egy elég általános eszköz. És természetesen óvatosan kell. A vágásnál meg pont emiatt írtam, hogy profi kezére kell bízni, mert könnyen megvághatjuk magunkat. Mivel a vágás pontos részleteit nem ismerem, ezért sem írtam részletesebben le, mivel nem akartam rosszul megfogalmazni. :)

      Delete